Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces, który wymaga wiedzy technicznej z zakresu SEO, umiejętności tworzenia wartościowych treści oraz promocji strony poprzez pozyskiwanie linków. Wszystko po to, aby zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce.
1) Określenie celów klienta, wybranie rodzaju pozycjonowania
2) Optymalizacja strony
3) Profilowanie językowe strony wwww
4) Prowadzenie profilu w social media
5) Proces linkowania
W skład wlaściwie prowadzonej promocji lokalnej na frazy związane z daną lokalizacją( miato lub określony obszar) niezbędne jest szereg działań z zakresu SEO. W działaności lokalnej bardzo ważna jest obecność w Google Maps, zakładając wizytówkę w Google Moja Firma. W wielu wypadkach pomocne okazuje sie prowadzenie profili w social mediach(Facebook, Instagram, Twitter).
Lokalne SEO skupia sie zazwyczaj na jednym mieście bądź rejonie w którym firma świadczy usługi np: Architekt Kraków, siłownia Jedrzejów. Frazy te kierują wyszukiwanie na określony region co pozwala znaleźć konsumentowi dokładnie to czego szuka a nam dotrzeć do docelowej grupy klientów bez marnowania budzetu przeznaczonego na promowanie marki.
Pozycjonowanie globalne kierowane jest zazwyczaj do dużych firm, które zapewniają swoje usługi lub produkty klientom z całej Polski. W takim wypadku przykładem fraz kluczowych mogą być: buty zimowe, złote pierścionki. Ukazują się one w wyszukiwarce we wszystkich miastach w Polsce. Pozycjonowanie globalne wymaga wykorzystania większych nakładów finansowych i szeroko zakrojonych działań co wymiernie przynosi rezultaty w postaci dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Wybór promocji marki – lokalnie czy globalnie w dużej mierze zależy od wielkości naszego przedsiębiorstwa oraz charakteru naszej działalności.
Link building czyli tzw. linkowanie to jedno z efektywniejszych działań pozycjonowania i ma duże znaczenie w procesie budowania widoczności witryny. Jest to proces polegający na pozyskiwaniu linków do Twojej strony. Budowanie bazy linków wciąż ma bardzo istotne znaczenie, i nie liczy się ilość pozyskiwanych odnośników a jakość tych linków. Wyszukiwarki internetowe traktują linki prowadzące do innych stron jako swojego rodzaju “drogowskazu”, który przekierowuje na daną witrynę. Układając ranking wyników wyszukiwania, algorytm sprawdza, w jakiej ilości i z jakich stron pochodzą odnośniki prowadzące do poszczególnych witryn. Strony z największą liczbą linków wysokiej jakości są lepiej oceniane i lądują na wyższych pozycjach. Ocena jakości linków zależy od strony na której zostały umieszczone. Najlepsze w tym wypadku będą takie które są popularne, maja wysoką wiarygodność i w miarę możliwości są jak najbardziej zbliżone tematycznie do treści zawartych na Naszej stronie i obszarze w jakim działamy.
Linkowanie powinno być przemyślane i odpowiedzialne, tak, aby nie wzbudzić podejrzeń o stosowaniu sztucznych metod pozycjonowania. Źródła linków muszą być zróżnicowane, a anchory odnośników zmieniane tak, aby profil był różnorodny.
Podczas linkowania należy zwracać uwagę na błędy które utrudniają pracę robotom wyszukiwarek.
Optymalizacja witryny pod kątem wewnętrznego linkowania to skomplikowany proces. Działania te nie należą do najłatwiejszych i żeby przyniosły oczekiwane efekty pomocna przy nich jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie Dlatego najlepiej tę kwestię pozostawić specjalistą w tej dziedzinie.
To jedna z ważniejszych i pierwszych korzyści pozycjonowania strony, która w dłuższym czasie daje możliwość monitorowania wzrostu zainteresowaniem oferty co przynosi zwiększającą się w czasie monetyzację strony internetowej.
Dzięki pojawianiu się wysoko w wynikach wyszukiwania marka postrzegana jest jako godna zaufania i profesjonalna.
Zwielokrotnienie szans na wyswietlanie sie serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania
Umożliwia to zoptymalizowane wykorzystanie budżetu przeznaczonego na promowanie biznesu. Takie działanie umożliwia zbudowanie długotrwałej przewagi na rynku konkurencji. Celem jest dotarcie do dokładnie tych osób które najbardziej potrzebują naszego produktu czy usługi.
Zwiększenie ruchu na stronie to zwiększenie liczby potencjalnych klientów i budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie a efektem "ubocznym" jest wzrost dochodu naszego biznesu.
Przy pomocy profesjonalnych narzędzi i programów można określić na jakie frazy kluczowe dana strona zostaje wyświetlona. Daje to możliwość racjonalnego wyciągania wniosków z tego, jak skuteczne są działania mające na celu pozycjonowanie strony.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin